Follow Us! Like Our Page!

Supporting Alberta’s non-profits

Press Release

Creative Partnerships Alberta is supporting the United Way of Calgary and Area to expand social innovation across the province.

The Social Impact Lab is a hub for social innovation. Non-profits can work with businesses, donors, community members and volunteers to develop new solutions and create capacity to address pressing social needs.

With $1.75 million to be distributed over the next four years, the United Way Calgary and Area will expand its Social Impact Lab model with permanent locations in Edmonton and Lethbridge and pop-up labs across Alberta. An online social innovation training and resource platform is also available.

These labs will teach innovation and design-thinking practices across Alberta using both western and Indigenous methodology. They will help more non-profits, including those in rural and remote areas, create new programs and services or redesign how they operate to better meet the needs of those they serve.

“Non-profits are integral to the social health of our province and for the role they play in Alberta’s economic recovery. Alberta’s government is committed to their short-term and long-term sustainability, and Social Impact Labs will help to advance that goal.”

Ron Orr, Minister of Culture

The funding environment for non-profits is rapidly changing. Creative Partnerships Alberta is responding to this challenge by sparking private investment in non-profits, growing social innovation and increasing collaboration to find new solutions.

“Unique challenges caused by the pandemic are requiring that we all explore new ways of approaching social issues. We are so pleased to support this initiative, which will bring new approaches and learning opportunities to non-profits across Alberta.”

Rob Yager, president and CEO, United Way of the Alberta Capital Region

“Through The Social Impact Lab, we have seen that when we are able to bring people together – from people with knowledge of social issues to others who have ideas on how to address them in the long term – great things can happen. We’re thrilled that, with the Government of Alberta and numerous partners including other United Ways, we can help facilitate this for other change-makers across the province.”

Karen Young, president and CEO, United Way of Calgary and Area

“The United Way of Lethbridge & South Western Alberta and its local partners are thrilled to be part of this opportunity to engage in social innovation. By leveraging the United Way network and collectively focusing our efforts on social recovery, we hope to build effective solutions to social issues we are seeing both locally and across the province.”

Janelle Marietta, executive director, United Way of Lethbridge & South Western Alberta

Related information

Multimedia


Creative Partnerships Alberta soutient United Way of Calgary and Area pour développer l’innovation sociale dans la province.

Le Social Impact Lab est un centre d’innovation sociale. Les organismes sans but lucratif peuvent travailler avec des entreprises, des donateurs, des membres de la communauté et des bénévoles pour développer de nouvelles solutions et renforcer les moyens de répondre à des besoins sociaux urgents.

Avec 1,75 million de dollars à distribuer au cours des quatre prochaines années, United Way Calgary and Area va étendre son modèle de Social Impact Lab avec des sites permanents à Edmonton et à Lethbridge, ainsi que des laboratoires éphémères à travers l’Alberta. Une plateforme de formation et de ressources en ligne sur l’innovation sociale est également disponible.

Ces laboratoires enseigneront des pratiques d’innovation et de conception à travers l’Alberta en utilisant des méthodes occidentales et autochtones. Ils aideront un plus grand nombre d’organismes sans but lucratif, y compris ceux des régions rurales et éloignées, à créer de nouveaux programmes et services ou à revoir leur mode de fonctionnement afin de mieux répondre aux besoins de ceux qu’ils servent.

« Les organismes sans but lucratif font partie intégrante de la santé sociale de notre province et jouent un rôle essentiel dans la reprise économique de l’Alberta. Le gouvernement de l’Alberta s’est engagé à assurer leur viabilité à court et à long terme, et les Social Impact Labs contribueront à la réalisation de cet objectif. »

Ron Orr, ministre de la Culture

Le cadre de financement des organismes sans but lucratif évolue rapidement. Creative Partnerships Alberta relève ce défi en stimulant l’investissement privé dans les organismes sans but lucratif, en favorisant l’innovation sociale et en augmentant la collaboration pour trouver de nouvelles solutions.

« Les défis uniques causés par la pandémie exigent que nous explorions tous de nouvelles façons d’aborder les questions sociales. Nous sommes ravis de soutenir cette initiative, qui offrira de nouvelles approches et des possibilités d’apprentissage aux organismes sans but lucratif de l’Alberta. »

Rob Yager, président et premier dirigeant, United Way of the Alberta Capital Region

« Grâce au Social Impact Lab, nous avons constaté que lorsque nous sommes en mesure de rassembler des gens – les personnes qui connaissent les problèmes sociaux et celles qui ont des idées sur la façon de les aborder sur le long terme – de grandes choses peuvent se produire. Nous sommes ravis de pouvoir aider à faciliter ce processus pour d’autres acteurs du changement dans la province, aux côtés du gouvernement de l’Alberta et de nombreux partenaires, dont d’autres Centraide United Way. »

Karen Young, présidente et première dirigeante, United Way of Calgary and Area

« Le United Way of Lethbridge & South Western Alberta et ses partenaires locaux sont ravis de participer à cette occasion d’innovation sociale. En tirant parti du réseau de Centraide United Way et en concentrant collectivement nos efforts sur le redressement social, nous espérons élaborer des solutions efficaces aux problèmes sociaux que nous constatons à l’échelle locale et provinciale. »

Janelle Marietta, directrice générale, United Way of Lethbridge & South Western Alberta

Informations connexes (en anglais seulement)

Multimédia (en anglais seulement)

IBF5

 204 total views,  2 views today

NationTalk Partners & Sponsors Learn More